Moralisté - násilí a erotika ve hrách

    první předešlá
  • MartinezZ 19 srp 2009 11:02:48 815 příspěvky
    Viděn před 3 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    Jaký názor na násilí a erotiku ve hrách máte vy?

    --------------------------------------------------------

    Za sebe můžu říct, že všeho s mírou. Neskutečně praštěné a zřejmě chorým mozkem vymyšlené mi přijdou hry ála "3D Sex" nebo Postal apod. Explicitní násilí ve hrách, které na něm staví a v podstatě nic jiného ani neumí, považuji za naprostou ubohost.

    Pokud ale obé zahrneme do hry tak, aby to tam sedělo v rámci příběhu, pak v tom samozřejmě nevidím žádný problém. Nechápu moralisty, kteří řvou, že se na "to" koukají děti a že zobrazované násilí má enormní vliv na dětskou psychiku. Samozřejmě že ANO. Ale dozajista ne takový vliv, jaký si oni géniové myslí. Když dětem zakážete násilné jry, půjdou si sednou k televizi, v 9:00 ráno si pustí jakoukoliv libovolnou stanici a první co uvidíte jsou přinejmenším upoutávky na filmy, ve kterých během těch pár minut "zdechne" tak dvacet lidí rukou vyšinutého magora (čím brutálněji, tím lépe) a ideálně se v té době (po upoutávkách) přiučíte v naučném kriminálním seriálu, kterak co nejúčiněji někoho sprovodit ze světa. Pokud už budete mít mrtvol, krve a sadismu po ránu dost, přepnete jinam, kde si to páreček rozdává na ulici (sakra, nic proti, ale nejsou zrovna ti (nej)menší těmi nejrannějšími diváky (ve smyslu, ýe zbytek ještě spí a "junior/ka" se jde mrknout na Pokémony)?

    (Vsuvka - Pokud se dítě o existenci sexu a jeho provozování dozví z počítačové hry a ne od rodičů, tak je asi něco špatně.)

    A ohledně pořadů v TV nikdo nejančí jako ohledně her. Udělejte si někdo průzkum, kolik lidí umře např. v CounterStriku (který si pustíte) mezi 14.-15. hodinou (kde se přes nepřátele probíjíte z nějakého důvodu, snažíte se myslet dopředu a ideálně i komunikovat se poslu/protihráči) a kolik lidí umře na Nově mezi 14.-15. hodinou, přičemž na to jen nezúčastněně zíráte a vaše jediná komunikace probíhá skrze talíř pozdního oběda.

    Jistě, za vším stojí psychika a výchova (a ne že ne). samozřejmě, že pokud na děcko seru (a za tím lsovem si stojím) a koupím mu každý díl Postalu jen proto, abych od něj měl klid, tak se pak nemůžu divit, že si JEníček vezme Micinku a vyzkouší, jestli je vážně taková zábava jako ve hře omlátit hořící kočku o zeď i v reálu.

    Pokud tedy někdy slyším, že se zas nějaký vyšinutý ušlápnutý student někde rozhodl zpříjemnit si den vystřílením školy a při následném pátrání u něj byly nalezeny natolik brutální hry jako FarCry 2 nebo CounterStirke, tak si zaťukám na čelo. Nic víc totiž ani nezmůžu. Můžu si tak leda psát příspěvky na fóra či debatovat s přáteli, ale proti zblblému davu nezúčastněných fanatiků víc dělat nemůžu (čímž zdravím Německo).

    PS: Bohužel je to tak i ve filmech i ve hrách: nemůžeme vymyslet nic kloudného a dobrý příběh stojí čas a peníze scénáristů, tak hlavně že se tam bude střílet, vraždit, mordovat, ať je tam hodně krve, mozků a vnitřností. A že to nemá s příběhem nic společného a je to tam i naprosto zbytečně? Ale co, davy šílí.

    PPS: Za svůj "život" jsem už vyvraždil několik slunečních soustav, životních forem, států, měst a nespočet milionů jednotlivců a každý den si odpočinu u střílení protivníků a sledování jejich rozprsknutí se na malé zkrvavené kousíčky těl kutálející se z kopečka. Kupodivu ale nervu mouchám křidýlka, pavoukům nožičky, koťátkům hlavičky a sousedy nechodím upozorňovat na to, že mě jejich hlasité rádio ruší, tím, že bych jim klepal brokovnicí na dveře. Čím pak to asi jen bude, čím čarárá čím čím čím?
  • Smazaný uživatel 19 srpen 2009 14:43:15
    Ono je to sporné. Chápu sice tvuj zámer, nicméne s nim nemohu zcela souhlasit. Jednotne totiz celou situaci oznacit nelze. Je pravda, ze se treba Rockstar Games stávají casto obetmi vydírání a soudních sporů, jako "vase hra poskodila zdravý vývoj mého Pepicka a bla bla bla". Nicmene jsou i takové prípady, kdy vývojári hru oznací za 18+, nicmene pri vývoji myslí na to, cim by co nejvíce zaujali dnesní mládez a získali si od nich co nejvetsí pozornost. Je to otázka spekulace, ale vázne si nekdo myslíte, ze Saints Row 2 neni pro pubertáky?
  • MartinezZ 19 srp 2009 15:42:43 815 příspěvky
    Viděn před 3 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    Vidím určitý rozdíl mezi libovolnou střílečkou - GTA a třeba Postalem (Saints Row neznám). GTA chápu jako takovou hranici.

    A jistě-že chtějí zaujmout, ale je otázka, kam až zajdou. Jestli budou chtít zaujímat čím dál tím více, tak bude časem všechno klonem hybrida 3D Sex Villy a Postalu.

    Jde mi spíš o to, že ač jsou venku hry, které už v v podstatě hrami ani nejsou, nelze jim přikládat takovou váhu ve výchově, aniž by se nekoukalo i na okolí. Jestlisi např. němci myslí, že zákazem násilných her vymýtí magory střílející ve škole, tak tipuji, že do roka a do dne zjistí hloubku svého omylu.

    Žaloby na RockStar jsou hovadina (což je ale v USA nejedna trhlá žaloba). Pamatuji ještě na kauzu, že se vymlátili nějakcí mladící v autech a našli u nich Need for Speedy. Taky si na tom média zgustla. Ale když už hledali automobilového viníka, že je taky nenapadly Fast and Furious.
  • Smazaný uživatel 19 srpen 2009 15:59:18
    Jasne, hlavní roli tady hraje byznys a jen tezko se posuzuje, jak to je. Souhlasím, ze treba z Kane a Lynche delali hroznou aféru, pritom Hory mají oci jim nevadili :D Co se týce Saints Row, drzí se typických týpků pro mladsí populaci a lze ho srovnat treba s takouvou brutálnejsí verzí Jackass zkrízenejch se Simpsnovejma. Paroduje co se dá a drzí se konceptu pro ne typické. Napríklad unavení sedivostí mesta zacnete sprejovat na verejné budovy, nebo vemete hovnocuc a zacnete úrednícky správních korporací topit ve srackách. Na druhou stranu, koho pak napadne ukrást fekální vůz a hrát si na mstitele? Celkove s tebou souhlasím, ze prakticky kazdý druhý zlocin se pricítá na triko videohrám a ze tomu tak ve skutecnosti neni.
  • matmanX 21 srp 2009 15:57:59 336 příspěvky
    Viděn před 3 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    pokud je sex a násilí do hry dobře zakomponováno, tak mi to nevadí. GTA už dlouho boří tahle herní tabu, ale přitom to nevypadá bezúčelně a trapně. Postal nebo Fallout 3 zase používá až absurdní brutalitu, která je spíš parodická než nechutná, podobně jako např. v Planetě Teror, a vytváří tak vtipnou atmosféru.
  • MartinezZ 21 srp 2009 22:37:37 815 příspěvky
    Viděn před 3 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    matmanX - no vidíš a to zrovna mi třeba nesedí. Třeba v tém Planetě Terror mi to vskutku nepřislo vtipné jako spíše blbé, jako celý film (holt nejsem na tuhle sortu D-čkových filmů) (OT).
  • Smazaný uživatel 21 srpen 2009 22:58:41
    Vam ten Postal vazne lezi nejak v zaludku. :-) Buh me zatrat, ale dvojka se mi libila a vubec mi to nasili samoucelne neprislo (pokud nepovazujeme extremni nadsazku za samoucelnost). Explodujici tela ve Falloutu 3 s kamerou rotujici kolem, to je samoucelnost nejhrubsiho zrna... Bohuzel lidi to chteeej. :-(
  • cervenyjiri 21 srp 2009 23:57:03 10 příspěvky
    Viděn před 9 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    Uživatel není obětí...obětí jsou výrobci her, kteří jsou pod palbou nadnárodních organizací a politiků, kteří do toho obrovsky investují ...
  • MartinezZ 22 srp 2009 09:28:51 815 příspěvky
    Viděn před 3 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    Fallouta 3 jsem nehrál - koukám na video a, no, je ravda, že by se ta hra bez toho taky obešla. A pokud to lidi chtějí, proč? To už jsou tak zdegenerovaní? Hrami nebo Holywoodem...?
  • Smazaný uživatel 22 srpen 2009 09:41:42
    Dneska je to holt normální. Casy kdy lidi omdlévali nad Mlcením jehnátek a Pulp Fiction jsou pryc. A proc to lidi chtejí? Proc mají lidi sklony k nicení, proc malé deti slapou na bábovicky jinými pracne vymodelovanými, proc? Postal je víceméne studií celého tohohle tématu, za celou dobu není treba zabít nikoho, ale hrác se chce pobavit a tak zabíjí. Zdegerenovani... ani bych nerekl. Uz ve starém Ríme lidé obdivovali gladiátorské zápasy. Tohle se proste v kazdém skrývá, v nekom mín, v nekom víc. Proto v tom psychologové vidí pohromu. Rekl bych, ze jsme od té starsí doby docela pokrocili :D
  • xsarar 22 srp 2009 18:31:27 478 příspěvky
    Viděn před 9 měsíci
    Zaregistrován před 11 lety
    K tomu falloutu 3 a brutalite. Byli tam naky otroci a meli nejaky obojky jsem jedny zensky ten obojek zkousel sudnat on vybuchl a utrhl ji hlavu. Strasne jsem se toho lekl xD
  • titan4 22 srp 2009 18:34:13 196 příspěvky
    Viděn před 8 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    Tak ve hrách jako F3 je ta brutalita cíleně zpracovaná extrémně přehnaně. Podle mě to ke hře sedí jako určitý druh černýho humoru.
  • Smazaný uživatel 22 srpen 2009 19:41:46
    I F3 ale ma svoje limity, kdy se snazi byt politicky korektni. Ale je to zvlastni. Treba mne pripada zabiti ditete velmi humannim zpusobem mene brutalni nez zminovane sundani obojku a vylet kebule jeho nositele na Mars. Pritom mi to dovoleno nebylo. :(
  • VLAN 6 zář 2009 08:07:58 357 příspěvky
    Viděn před 9 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    V dnešní době je to ve hrách úplně normální, a pokud to někdo bere jako hru, tak neni problém, jenže se najdou lidi který to pak zkoušej i ve skutečnosti
  • MartinezZ 6 zář 2009 14:56:26 815 příspěvky
    Viděn před 3 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    Je to hrozné zjištění, ale asi jsem z té "starší" generace, která se bez toho implicitního násilí, ať už je myšleno jakkoliv "rádoby" komicky, obejde.
  • VLAN 6 zář 2009 14:57:35 357 příspěvky
    Viděn před 9 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    Obejde, ale občas je to násilí pěkně vytvoření, občas komické hlášky...prostě doba se změnila
  • Smazaný uživatel 6 září 2009 16:26:38
    MartinezZ: Kdyz se bez násilí obejdes, proc más na avataru U(nreal), v oblibe valécné hry, a tím pádem mnoho zárezu na pazbe a mrtvých spoluhrácu :D

    VLAN: Doba se sice mení, to ale neznamená, ze za chvíli budem muset zase behat s klackama a bacit jednoho po druhem po hlave. Meli by jsme se spís vyvíjet, ale to je zas jiná. Násilí je mozná smesné, to je ale samo o sobe dost morbidní.
  • MartinezZ 6 zář 2009 18:12:32 815 příspěvky
    Viděn před 3 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    Kubulus - ty hnidopichu :D Dobře, opravuju se - myslel jsem tím to explicitní násilí. Vidím rozdíl mezi "zabitím panďuláka" a "rozšmelcováním panďuláka na kaši při sledování jeho mozku, pomalu stékajícím po zdech, a střevech, omotávajících se kolem nejbližší větve stromu". A jde mi i o kontext - válečné hry jsou z období válek a ve válkách se zabíjelo. A UT byl o násilných turnajích - mimochodem pokud si dobře pamatuji, minimálně v UT a UT200x se psalo o technologii, která zabitého a jeho tělo znovu rematerializovala, takže se ve skutečnosti neumíralo :D - tam se se zabíjením a jeho znázorněním počítá, řčeká se. Ale nemyslím, že by v Unrealu či UT, nemluvě o Call of Duty nebo Medal of Honorech to násilí nějak přehánělo.
    Mimochodem, osobně si myslím, že pokud je násilí ať už ve filmu nebo hře jen proto, aby to působilo "nějak komicky", tak je něco špatně. Ani jako malýmu mi takový Tom a Jerry nijak nešmakoval :)
  • VLAN 6 zář 2009 18:30:23 357 příspěvky
    Viděn před 9 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    Ano, ale jsou hry ve kterých je násilí komické, typu Neighbrous from hell a to je hra v které je nasílí u kterého se zasměju. A kubulus mě špatně pochopil, já myslel že jsou komické hlášky, a to většinou ve hrách plných násilí a to třeba Scarface: The World is Your-tahle hla byla plný hlášek, násilných obšas morbidních ale člověk se u toho zasmál
  • Smazaný uživatel 6 září 2009 19:21:40
    VLAN: Jenze mi se tu bavíme o násilí, ne anekdotám z Neighbrous From Hell. Ale neboj, nepochopil jsem te spatne, ale Scarface sám o sobe mobidní je, takze to mé tvrzení, rekl bych, pouze potvrzuje.
  • VLAN 7 zář 2009 15:27:24 357 příspěvky
    Viděn před 9 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    Anom, scarface je morbidní, ale ta hra mě ve své době chytyla a až po delší době pustila, bavila mě a to že v ní bylo nadrprůměr násilí jí na kvalitě neubralo(ale neříkám že je to nějaká hodně kvalitní hra)
  • Smazaný uživatel 7 září 2009 16:41:10
    MartinezZ: Ano, mne se Unreal Tournament taky líbil. Obzvlást ta vune uskvareného neprátelského masa a v 2004 to rupnutí krku, kdyz jsi vehiklem prejízdel neprátele :-) Samozrejme ze si delám srandu, ale ono kdyz se zabijí v tisícech, tak to uz není tak hrozné, ze, jen nekolik císel navíc :D
  • VLAN 7 zář 2009 17:11:29 357 příspěvky
    Viděn před 9 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    UT 2004 byl podle mě nejlepší díl. obzlášt mě bavilo jezdit autem a pravým tlačítkem myši vytáhnou kosu a ,,přeříznout´´ nepřátele :D
  • MartinezZ 7 zář 2009 20:22:52 815 příspěvky
    Viděn před 3 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    Tak to křupání si vybavuju až když si o něm napsal :D Ale jak už bylo jendou řečeno: "Smrt jednotlivce je tragédie, smrt miliónů pouhou statistikou".
    Holt zřejmě záleží na tom jak, kdy a kolik. U Rise of Nations mi nedělalo problémy poslat na několik měst atomovky. V DefConu mi to problémy dělalo...
  • Smazaný uživatel 7 září 2009 20:40:22
    MartinezZ a slicker: No jo, vykradli jste to z Flashpointu tak nemachrujte se svejma vedomostma :D A ano, rekl to Stalin, jenze to byl taky pekný cu*ak. Na toho pana "debila" Churchilla sice nemá, ale rídit se jeho hláskami, které vymyslel pri hraní Age of Empires není zrovna moudré. :-)
  • MartinezZ 7 zář 2009 22:10:13 815 příspěvky
    Viděn před 3 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    Ne, já to vykradl z Call of Duty, ale původce jsem znal i předtím :) Ať byl kdo byl, má recht a platí to i dneska.
  • Smazaný uživatel 8 září 2009 13:10:45
    MartinezZ: Nevím jestli to myslís vázne, ale kvuli absenci smajlíka to bres asi vázne. Mne to tedy prijde jako naprostý blábol, ale nebudu ti do toho kecat. Az se bude potápet EG net, jsem docela zvedav, jak se budes odvolávat na statistiku :-)
  • MartinezZ 8 zář 2009 16:31:55 815 příspěvky
    Viděn před 3 lety
    Zaregistrován před 11 lety
    OT: Neřekl bych blábol - jistě, ty milóny berme s rezervou, ale až uvidím motorkáře rozmázlýho na silnici a opodál u sanitky sedící jeho (asi) přítelkyni v šoku, budu to brát jako tragédii. Až ve zprávách uslyším informaci, kolik lidí za dekádu umře na silnicích, kolik % z nich nebylo připoutaných, kolik % z nich bylo nalitých apod., bude to jen statistika. Za pár minut tuhle informaci zapomenu a se mnou tisíce a tisíce dalších. Tak to prostě je.
  • první předešlá
Přihlaste se pro reagování

Sometimes posts may contain links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.